REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO gliitaliani.pl

I Definicje

  1. Stronami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną są: Restauracja Partnerska oraz Klient realizujący zamówienie w wybranej przez siebie Restauracji Partnerskiej.
  2. Restauracja Partnerska - ARTUSI SC, Tadeusza Rejtana 17/2S, 02-516 Warszawa, PL, NIP: 5213672631. W imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej działa Agent Handlowy w postaci Restaumatic S.A., 41-800 Zabrze, ul. Wolności 345, NIP: 648-276-55-71, który umocowany jest do odbierania oświadczeń woli, przyjmowania świadczeń oraz zawierania umów w imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej w ramach obsługi Systemu Informatycznego do obsługi zamówień gastronomicznych występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com.
  3. Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa tj. w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, która składa zamówienie za pośrednictwem strony internetowej Restauracji Partnerskiej.
  4. Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Systemu Informatycznego.
  5. Agent - Restaumatic S.A. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, BDO: 000621277, wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 149.400,00 zł, który jest jednocześnie dostawcą Systemu Informatycznego występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com, działający w imieniu i na rzecz wyłącznie Restauracji Partnerskiej.
  6. System Informatyczny - to oprogramowanie wykorzystywane przez Restaurację Partnerską za pośrednictwem, którego Klient może zamówić w Restauracji Partnerskiej oferowane przez nią produkty i usługi występujący pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com. Pojęcie to obejmuje stronę WWW, zakładkę Aktywne Menu, usługę QR Waiter oraz Aplikację Mobilną, za pośrednictwem których Klient ma możliwość składania zamówień.
  7. Zamówienie - to czynność prawna dokonywana za pośrednictwem Systemu Informatycznego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych produktów i usług zgodnie z ich opisem oraz ceną.
  8. Płatność - czynność polegająca na zapłacie ceny za zamówienie w wybrany, określony w Regulaminie sposób podczas składania zamówienia.
  9. Administrator Danych Osobowych - Restauracja Partnerska ARTUSI SC, Tadeusza Rejtana 17/2S, 02-516 Warszawa, PL, NIP: 5213672631.
  10. Podmiot Przetwarzający Dane Osobowe - Restaumatic S.A. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, BDO: 000621277, wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 149.400,00 zł, email: contact@restaumatic.com.

II Postanowienia ogólne

  1. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy dokument jest Regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  2. Regulamin skierowany jest do wszystkich Użytkowników oraz Klientów, którzy korzystają z Systemu Informatycznego.
  3. Agent, Restauracja Partnerska, Użytkownik oraz Klient zobowiązują się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
  4. Wszystkie informacje zawarte i wyświetlane poprzez System Informatyczny, odnoszące się do towarów i usług, łącznie z ich cenami, nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  5. Zakazane jest korzystanie z Systemu Informatycznego przez Użytkownika oraz Klienta w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający uzasadnione interesy Restauracji Partnerskiej oraz Agenta. W szczególności Klient oraz Użytkownik nie będą podejmowali czynności, które mogłyby narazić Restaurację Partnerską lub Agenta na jakąkolwiek szkodę majątkową lub wizerunkową.
  6. Użytkownik oraz Klient nie mogą umieszczać w serwisie treści bezprawnych.
  7. W momencie złożenia Zamówienia, Użytkownik staje się Klientem.
  8. Klient oświadcza, że podane przez niego dane w formularzu zamówienia, w szczególności adresowe oraz adres email są zgodne, prawidłowe i kompletne. W przypadku podania fałszywych danych lub nienależących do Klienta, Restauracja Partnerska może powiadomić o tym fakcie Agenta, który niezwłocznie może usunąć zamówienie Klienta oraz zawiadomić odpowiednie organy państwowe.
  9. Jeśli w konsekwencji bezprawnego wykorzystania danych Klienta są przeprowadzane transakcje za pomocą jego danych, Restauracja Partnerska oraz Agent są zwolnieni z odpowiedzialności, jeżeli Klient nie zawiadomił Restauracji Partnerskiej o bezprawnym wykorzystaniu jego danych niezwłocznie po wykryciu tego faktu.
  10. Wyrażenie zgody na przestrzeganie niniejszego Regulaminu przy uruchamianiu Usługi, przy użyciu Systemu Informatycznego jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków Regulaminu bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.

III Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Warunkiem skorzystania z usług Systemu informatycznego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
  2. Klient składając zamówienie zobowiązuje się podać swoje prawdziwe i kompletne dane wymagane przez System Informatyczny i przyjmuje do wiadomości, że składa zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
  3. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do potwierdzenia złożenia zamówienia oraz poprawności danych za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej. W przypadku braku kontaktu z Klientem, niepełnych danych, podejrzenia, że dane nie są prawdziwe, należą do osób trzecich lub zastosowana promocja nie należy się Klientowi, Restauracja Partnerska ma prawo zamówienie anulować za podaniem przyczyny.
  4. Jeśli Klient złożył zamówienie z wykorzystaniem promocji, upustu ceny i innych preferencji, do których nie miał prawa to zobowiązuje się zapłacić pełną cenę. Restauracja Partnerska ma prawo do weryfikacji uprawnień Klienta do zakupu towaru i usług na preferencyjnych warunkach w trakcie realizacji zamówienia.

IV Wymagania techniczne

  1. W celu otrzymywania Usługi Użytkownik i/lub Klient musi być wyposażony w odpowiednie urządzenia końcowe (telefon, komputer, tablet) wraz z połączeniem do Internetu.
  2. Korzystanie z Systemu wymaga posiadania przez Użytkownika i/lub Klienta urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet, przeglądarki Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera w możliwie najnowszej wersji.
  3. Szczegółowe informacje na temat polityki prywatności, w szczególności używania cookies zawiera Polityka Prywatności dostępna dla wszystkich Użytkowników i/lub Klientów na stronie: gliitaliani.pl [strona restauracji, zakładka polityka prywatności].
  4. Warunkiem technicznym prawidłowego korzystania z Systemu i świadczonych za jego pomocą usług jest posiadania urządzenia końcowego z dostępem do publicznej sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari.

V Dodatkowe informacje odnośnie zamówień składanych przez Internet

  1. Umowę między Klientem a Restauracją Partnerską uważa się za zawartą tylko wtedy, gdy Restauracja Partnerska potwierdzi Klientowi, że zamówienie przyjęła do realizacji podając czas dostawy lub odbioru zamówienia.
  2. Restauracja Partnerska oraz Agent mają prawo anulować potwierdzone zamówienie w przypadkach: a) naruszenia zasad opisanych w punkcie III Regulaminu; b) awarii lub ograniczeń technicznych lub organizacyjnych, które uniemożliwiają lub mocno utrudniają realizację zamówienia; c) wystąpienia braku odpowiednich środków lub produktów do wykonania zamówienia, którego Restauracja Partnerska nie mogła przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności; d) w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, iż podane przez Klienta dane są nieprawdziwe, należą do osób trzecich, Klient nie posiada zdolności do czynności prawnych w rozumieniu prawa cywilnego.
  3. Restauracja Partnerska zobowiązuje się niezwłocznie, w miarę możliwości, zamieścić za pośrednictwem Systemu Informatycznego ogólnodostępną informację mówiącą o występujących ograniczeniach lub braku możności realizacji Zamówień.
  4. Restauracja Partnerska potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji wyświetlając Klientowi odpowiednią informację na ekranie urządzenia, na którym Klient dokonał zamówienia. Dodatkowo Klient otrzyma stosowną wiadomość e-mailem, w szczególnych wypadkach również SMS'em. Wykonanie przez Restaurację Partnerską jednej z wyżej wymienionych czynności jest jednoznaczne ze skutecznym przekazaniem Klientowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
  5. Podany czas realizacji zamówienia należy traktować jako planowany i jego przekroczenie do 80% nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji zamówienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.
  6. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do umożliwienia Klientom dodania do koszyka napojów alkoholowych.
  7. Sprzedaż alkoholu przez System Informatyczny jest możliwa tylko dla osób, które ukończyły 18 lat. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do sprawdzenia dowodu tożsamości Klienta w celu zweryfikowania, czy osoba odbierająca zamówienie jest pełnoletnia.
  8. W przypadku stwierdzenia, że osoba odbierająca alkohol jest niepełnoletnia, Restauracja Partnerska ma prawo odmówić wydania alkoholu i anulować zamówienie.
  9. Sprzedaż alkoholu przez Restaurację Partnerską odbywa się pod adresem Restauracji. Restauracja Partnerska umożliwiająca zamawianie alkoholu online oświadcza, że posiada zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
  10. Klient zamawiający alkohol przez System Informatyczny jest zobowiązany do odbioru alkoholu osobiście w Restauracji. Klient ma możliwość wyznaczenia pełnomocnika do odbioru alkoholu w jego imieniu.
  11. Pełnomocnik Klienta do odbioru alkoholu musi być osobą pełnoletnią, a udzielenie pełnomocnictwa jest obligatoryjnym warunkiem realizacji zamówienia. Pełnomocnik zobowiązany jest do okazaniu dowodu tożsamości pod rygorem odmowy wydania zamówienia.
  12. Pełnomocnikiem Klienta może być Kurier, który zobowiązany jest do sprawdzenia dowodu tożsamości Klienta celem weryfikacji, czy jest on osobą pełnoletnią.
  13. Restauracja Partnerska oraz Agent nie ponoszą odpowiedzialności za działania lub zaniechania Kuriera w związku z udzielonym pełnomocnictwem i dostawą alkoholu.
  14. Restauracja Partnerska oraz Agent nie ponoszą odpowiedzialności za nadużywanie alkoholu przez Klienta lub jego pełnomocnika lub za szkody wynikające z jego spożycia. Klient, dokonując zamówienia oświadcza, że jest świadomy szkodliwych skutków nadmiernego spożycia alkoholu i że spożywa go na własną odpowiedzialność.

VI Formy płatności

  1. Klient składając zamówienie wybiera jedną z dostępnych form płatności: gotówka, kartą poprzez terminal płatniczy Restauracji Partnerskiej lub płatność poprzez sieć Internet (dalej: płatności online).
  2. Uregulowanie przez Klienta należności za pośrednictwem płatności online na rzecz Agenta równoznaczne jest ze spełnieniem świadczenia przez Klienta na rzecz Restauracji Partnerskiej.
  3. W przypadku dokonania zapłaty za pomocą płatności online, Restauracja Partnerska przyjmie zamówienie do realizacji tylko wtedy, gdy Agent potwierdzi otrzymanie środków. Dokument potwierdzenia zaksięgowania środków na koncie Klienta nie jest wystarczający. W przypadku, gdy Restauracja Partnerska anuluje zamówienie opłacone za pomocą płatności online, Agent na zlecenie Restauracji Partnerskiej dokona zwrotu płatności.
  4. Zlecenie zwrotu płatności przez Agenta nastąpi nie później niż w terminie 72 h, z zastrzeżeniem, że dni wolne od pracy mogą ten okres wydłużyć, od dnia otrzymania przez Agenta informacji o anulacji zamówienia i dyspozycji zwrotu środków. Za datę dokonania zwrotu przyjmuje się datę złożenia przez Agenta dyspozycji zwrotu należnej kwoty u Operatora Płatności.
  5. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia z płatnością gotówkową, za zwrot środków odpowiedzialna jest Restauracja Partnerska, a Agent nie ponosi odpowiedzialności za realizację zwrotu środków przez Restaurację Partnerską.
  6. Agent, jako partner Operatora Systemu Płatności Online, oraz Operator Systemu Płatności Online zastrzegają sobie prawo odmowy obsługi płatności dokonywanych przez Klienta, w szczególności w przypadku pojawienia się wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalności samej płatności. Z powyższych względów odbioru płatności może odmówić Agent i/lub Operator Systemu Płatności Online.
  7. Agent oraz Operator Systemu Płatności Online nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powstałymi po złożeniu przez Klienta dyspozycji płatności, a także za niezrealizowanie oraz opóźnienie w przekazaniu należnych środków lub weryfikacji danych, w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które uniemożliwiają zrealizowanie transakcji płatności, jak również za opóźnienia będące następstwem innych zdarzeń niezależnych od Agenta lub Operatora Systemu Płatności Online.
  8. Restauracja Partnerska wystawi odpowiednie dokumenty Klientowi potwierdzające dokonanie sprzedaży w terminie przewidzianym ustawowo.
  9. W przypadkach pytań lub wątpliwości, Klient powinien skontaktować się z Restauracją Partnerską za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej.

VII Prawo odstąpienia od umowy przez Klienta

  1. Przed spełnieniem świadczenia przez Restaurację Partnerską, Klient może odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, przy czym uprawnienie to może być wykonane do momentu, w którym Restauracja Partnerska nie przystąpi do realizacji zamówienia.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązuje się poinformować o tym Restaurację Partnerską niezwłocznie po złożeniu zamówienia, ale nie później niż do momentu rozpoczęcia jego realizacji przez Restaurację Partnerską i w drodze jednoznacznego oświadczenia poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją Partnerską. Po tym czasie zamówienie nie może być odwołane ani zmienione, chyba że Restauracja Partnerska wyrazi na to zgodę. Poinformowanie Restauracji Partnerskiej o chęci odstąpienia od umowy za pomocą poczty elektronicznej nie jest wystarczające do skutecznego odstąpienia od umowy.
  3. Jeśli Klient dokonał zapłaty za pomocą płatności online, środki zostaną zwrócone przez Agenta niezwłocznie od momentu otrzymania od Restauracji Partnerskiej zlecenia zwrotu środków, nie później jednak niż w ciągu 14 dni roboczych.

VIII Własność intelektualna i licencje

  1. Wygląd Systemu Informatycznego, treści, kod źródłowy są chronione polskim oraz międzynarodowym prawem autorskim.
  2. Ściąganie z Systemu Informatycznego treści oraz ich kopiowanie jest dozwolone wyłącznie do prywatnego użytku, w celu lepszego zapoznania się z informacjami.
  3. Żadna z części Systemu Informatycznego, w tym niniejszy Regulamin, nie mogą być rozpowszechniane lub/i powielane bez wiedzy właściciela.

IX Reklamacje

  1. Reklamacje dotyczące Zamówienia, prezentowanej Oferty, Dostawy należy kierować bezpośrednio do Restauracji Partnerskiej, której reklamacja dotyczy. Agent nie rozpatruje reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Restaurację.
  2. Reklamację dotyczącą usług Restauracji, Restauracja rozpatrzy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
  3. Reklamację dotyczącą usług Agenta, Agent rozpatrzy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.
  4. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, telefon, adres e-mail, datę złożenia zamówienia, datę realizacji zamówienia, wskazany adres realizacji zamówienia, login Klienta oraz szczegółowy opis składanych zastrzeżeń.
  5. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Agenta powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres contact@restaumatic.com lub pisemnie na adres siedziby Restaumatic.com, tj. Restaumatic S.A., ul. Wolności 345, 41-800 Zabrze.
  6. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Restaurację powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres ** aviero@o2.pl**.
  7. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne lub dla potrzeby pełnego wyjaśnienia Restauracja i/lub Agent wystąpi o ich uzupełnienie, jeszcze przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu do momentu uzupełniania danych przez Klienta składającego reklamację.
  8. Agent rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Agent może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od ujawnienia się przyczyn reklamacji.
  9. Odpowiedź na reklamację złożoną Agentowi wysyłana jest wyłącznie na adres pocztowy lub adres poczty elektronicznej wskazany w samej reklamacji.

X Dodawanie opinii/komentarzy

  1. Restauracja Partnerska daje możliwość Klientowi dokonywania ocen wykonania umowy oraz dostawy w szczególności poprzez możliwość przyznawania opinii o Restauracji.
  2. Opinie są widoczne publicznie wraz z imieniem Klienta.
  3. Imię jest pobierane z zamówienia złożonego przez Klienta.
  4. Dodając opinię Klient oświadcza, że ma świadomość faktu, iż opinie nie są anonimowe.
  5. Opinia może zostać w każdym czasie usunięte przez Klienta. Wymaga to wysłania wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Restauracji Partnerskiej.

XI Ochrona danych osobowych

  1. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych dostępne są w zakładce Ochrona Danych Osobowych/Prywatność.

XII Opis zagrożeń

Stosownie do art. 6 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), Agent informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników oraz Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Agenta w ramach korzystania z Usług Elektronicznych. Informacja dotyczy zagrożeń, które Agent identyfikuje jako zagrożenia potencjalne, które powinny być brane pod uwagę mimo systemów zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich: 1. możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną, 2. możliwość działania szkodliwego oprogramowania (oprogramowanie malware, robaki internetowe) w środowisku sieciowym rozpowszechnianego poprzez replikację kodu, 3. możliwość łamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne, 4. możliwość niedozwolonego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci (spyware), 5. instalowanie oprogramowania wykorzystywanego do korzystania z Usług ze źródeł innych niż źródła autoryzowane przez Usługodawcę, które, mimo podejmowanych działań mających na celu zminimalizowanie możliwości udostępniania modyfikowanych przez osoby trzecie wersji oprogramowania, może zawierać oprogramowanie złośliwe.

XIII Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Agent zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu bez powiadomienia Klientów. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 2 dni od dnia publikacji. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu jest jednoznaczny z brakiem możliwości korzystania z Serwisu Internetowego.
  3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  4. W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie przez Użytkownika oraz Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym: a) informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Systemu; b) informacji naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych Agenta oraz Restauracji Partnerskiej lub osób trzecich; c) innych informacji i danych naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

Stan na 2024-12-11

Licencje

Regulamin dotyczący aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA)

I Definicje

Definicje odnoszą się do odpowiednich wyrażeń stosowanych w treści Regulaminu i mają następujące znaczenie:

  1. "Usługodawca" - Restauracja Partnerska, o której mowa w pkt I ppkt 2 Regulaminu serwisu internetowego.
  2. "Użytkownik" - osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Systemu Informatycznego, w tym strony WWW.
  3. "Punkt kontaktowy" - wyznaczony przez Usługodawcę adres poczty elektronicznej, o którym mowa w pkt IX ppkt 6 Regulaminu serwisu internetowego, a który umożliwia organom państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Radzie Usług Cyfrowych, Użytkownikom oraz innym odbiorcom usługi bezpośrednią komunikację z Usługodawcą, prowadzoną w związku z realizacją Aktu o Usługach Cyfrowych.
  4. "Język komunikacji" - języki wskazane przez Usługodawcę do kontaktu, którymi są język polski oraz język angielski.
  5. "Nielegalne treści" - informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
  6. "Akt o Usługach Cyfrowych, DSA" - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2022/2065 z dnia 19 października 2022 roku w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.

II Wprowadzanie, moderowanie i ograniczenia dotyczące treści

  1. Usługodawca umożliwia Użytkownikom wprowadzanie treści, które obejmują w szczególności opinie o świadczonej przez Usługodawcę usłudze. Wprowadzone przez Użytkownika treści są przechowywane w związku z prowadzeniem przez Usługodawcę strony internetowej.
  2. Użytkownik wprowadzający treści na stronie internetowej prowadzonej przez Usługodawcę jest zobowiązany do działania w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, prawem i dobrymi obyczajami. Użytkownik jest w szczególności zobowiązany do poszanowania dóbr osobistych, praw autorskich i własności intelektualnej oraz danych osobowych Usługodawcy, innych Użytkowników oraz pozostałych osób trzecich.
  3. Użytkownika obowiązuje zakaz wprowadzania Nielegalnych treści, o których mowa w pkt 1 ppkt 5, a którymi są w szczególności:
    1. treści nawołujące do nienawiści, treści o charakterze terrorystycznym lub dyskryminującym;
    2. obrazy przedstawiające niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych;
    3. prywatne obrazy, których udostępnienie jest bezprawne;
    4. treści stanowiące cyberstalking;
    5. materiały chronione prawem autorskim, których wykorzystanie jest nieuprawnione.
  4. Użytkownik nie powinien także wprowadzać treści, które naruszają zasady współżycia społecznego, w szczególności:
    1. treści powszechnie uznawanych za nieprzyzwoite, obraźliwe, upokarzające lub poniżające;
    2. treści mogących naruszać czyjekolwiek dobre imię;
    3. treści zawierających nieprawdziwe informacje wprowadzające Użytkowników i inne osoby trzecie w błąd;
    4. treści promujących ideologie lub działania uznane w Polsce za nielegalne lub godzące w wartości demokratycznego państwa prawa;
    5. treści będących niezamówioną informacją reklamową;
    6. treści o charakterze erotycznym, w tym materiałów o charakterze pornograficznym oraz innych treści o wyraźnym podłożu seksualnym;
    7. treści naruszających prawa własności intelektualnej, w tym treści publikowanych bez odpowiednich praw lub licencji, a także treści naruszających prawa autorskie lub prawa własności przemysłowej;
    8. treści wprowadzających w błąd co do ich autora; zakazane jest publikowanie treści w imieniu innej osoby trzeciej bez jej zgody;
    9. treści niezwiązanych z działalnością Usługodawcy oraz przedmiotem strony internetowej prowadzonej przez Usługodawcę.
  5. Treści wprowadzane przez Użytkowników są moderowane przez Usługodawcę w związku ze zgłoszeniem, o którym mowa w pkt III ppkt 1, a także z inicjatywy własnej Usługodawcy. Usługodawca oświadcza przy tym, że nie jest zobowiązany do podejmowania działań mających na celu wyszukiwanie i usuwanie Nielegalnych treści, a wszelkie tego typu działania wynikają z dobrej woli i szczególnej staranności Usługodawcy.
  6. Moderowanie treści może odbywać się ręcznie, przez człowieka, lub w oparciu o narzędzia zautomatyzowane lub częściowo zautomatyzowane.
  7. Treści wprowadzane przez Użytkowników są moderowane w oparciu o przepisy prawa, w szczególności w oparciu Akt o Usługach Cyfrowych.
  8. Treści naruszające postanowienia niniejszego Regulaminu, naruszające prawo lub zasady współżycia społecznego, będą przez Usługodawcę usuwane, depozycjonowane lub dostęp do nich będzie uniemożliwiany.
  9. Użytkownik zostanie poinformowany o podjęciu działań wobec treści, których jest autorem, a które należy uznać za nielegalne lub naruszające postanowienia niniejszego Regulaminu. Wszelkie podjęcie działań zostanie przez Usługodawcę odpowiednio uzasadnione.
  10. Usługodawca może odstąpić od udzielenia informacji, o której mowa w pkt II ppkt 9 w przypadku, w którym nie ma możliwości ustalenia elektronicznych danych kontaktowych autora treści, a także w sytuacji, w której treści są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości (spam).

III Zgłaszanie Nielegalnych treści

  1. Każdy, kto uzna, iż na stronie internetowej prowadzonej przez Usługodawcę widnieją Nielegalne treści, może dokonać zgłoszenia Nielegalnych treści Usługodawcy.
  2. Zgłoszenie dotyczące Nielegalnych treści należy kierować do Punktu kontaktowego, o którym mowa w pkt I ppkt 3.
  3. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt III ppkt 1, musi zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 Aktu o Usługach Cyfrowych;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  4. Zgłoszenie, o którym mowa pkt III ppkt 1, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości w odniesieniu do informacji, której dotyczą, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie bez szczegółowej analizy prawnej - nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
  5. Usługodawca bez zbędnej zwłoki poinformuje podmiot składający zawiadomienie, o którym mowa w pkt III ppkt 1 niniejszego Regulaminu, o przyjęciu zgłoszenia.
  6. Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca poinformuje zgłaszającego o decyzji oraz ewentualnych działaniach, które zostały podjęte w związku ze zgłoszeniem Nielegalnych treści.
  7. Usługodawca może odstąpić od udzielenia informacji, o której mowa w pkt III ppkt 5 i 6 niniejszego Regulaminu w przypadku, w którym zgłoszenie nie zawiera elektronicznych danych kontaktowych podmiotu zgłaszającego.
  8. W przypadku otrzymania zgłoszenia treści, co do której istnieje uzasadnione podejrzenie, że treść ta narusza obowiązujące przepisy prawa, Usługodawca zobowiązuje się do współpracy z odpowiednimi organami prawnymi.

IV Skargi i reklamacje

  1. Usługodawca zapewnia Użytkownikom, a także osobom lub podmiotom, które dokonały zgłoszenia - przez okres sześciu miesięcy od podjęcia decyzji w przedmiocie rozpatrzenia zgłoszenia - dostęp do wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, który umożliwia elektroniczne i bezpłatne wnoszenie skarg na decyzję podjętą przez Usługodawcę lub na następujące decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez odbiorców stanowią Nielegalne treści lub są niezgodne z niniejszym Regulaminem:
    1. decyzje w sprawie usunięcia informacji lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji.
  2. Okres sześciu miesięcy, o którym mowa w pkt IV ppkt 1 niniejszego Regulaminu, rozpoczyna się w dniu, w którym zgłaszający lub Użytkownik został poinformowany o decyzji zgodnie z pkt III ppkt 6 Regulaminu.
  3. Jeżeli skarga zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowaniu działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z niniejszym Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla swoją decyzję, o której mowa w pkt II ppkt 8 lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.